top of page
  • Foto van schrijverWim Vos

NIEUW! Gyeon magazine

CG-MAG! Het eerste nummer van het nieuwe engelstalige, hoogglans lifestyle magazine van Gyeon. Must-have voor Gyeon-fans en autodetailing liefhebbers. In dit eerste nummer verhalen over de historie, het onstaan van het merk GYEON, de oprichters, achtergronden over de producten en tips & trucs rond detailing.


Het magazine is voor 12,50 verkrijgbaar bij Carclean.nl. Bestel je voor meer dan 100 euro aan Gyeon producten, dan krijg je hem er gratis bij. Zolang de voorraad strekt natuurlijk. We geven een korte impressie van de inhoud van dit 146 pagina's tellende magazine.


Passie voor auto's


“Er ontstond het idee voor een merk voor al diegenen die naar de muziek van motoren willen luisteren, urenlang over hun auto willen praten en rust willen vinden tijdens het polijsten van hun carrosserie.”

The Gyeon way is het openingsartikel en zegt alles over de manier waarop Gyeon tegen zichzelf, en tegen jou en je auto aankijkt. Het gaat over jou en je auto. "Jij beslist hoe ver je gaat. Jij beslist waar je heen gaat en wie je meeneemt. Elk detail beïnvloedt je perspectief. Hoewel jij je route persoonlijk kiest, weten we dat sommige dingen nooit veranderen. Een daarvan is dat je waarde hecht aan kwaliteit. Een ander is dat je veeleisend bent en "nee" zegt tegen compromissen. Wij weten dat allemaal omdat wij niet anders zijn. Dat is precies waarom wij al onze producten bereiden in onze eigen fabriek in Zuid-Korea. Onze beste scheikundigen en deskundigen blijven grondig onderzoek doen en richten zich op testen, waarbij ze onophoudelijk proberen nieuwe ontdekkingen te doen en succes te boeken. Wij geven om elk detail, en dit heeft geresulteerd in een reeks uitzonderlijke producten, uitmuntend in termen van kwaliteit, duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid. De filosofie van GYEON heeft niet alleen invloed gehad op ons aanbod, maar ook op de trends binnen de detailbranche. Al jaren zorgen wij voor het onderhoud van jouw auto en we laten onze concurrenten zien hoe zij zich moeten ontwikkelen".


Geschiedenis van het merk



De weg naar het creëren van het merk begon in 2000, lang voordat het bedrijf officieel werd opgericht. Het was toen dat de oprichters van het bedrijf een belangrijk gat in de markt zagen voor liefhebbers en professionals van autoverzorging. Producten die qua functionaliteit en design aan de marketingbelofte voldeden, waren zeldzaam of moeilijk te verkrijgen. Hieruit ontstond het idee voor een merk voor al diegenen die naar de muziek van motoren willen luisteren, urenlang over hun auto willen discussiëren en rust willen vinden tijdens het polijsten van hun carrosserie. In de wereld van de autoverzorging was er geen merk van hoge kwaliteit, technologisch geavanceerd en klantgericht. De oprichters van GYEON besloten te beginnen met het opbouwen van een productportfolio door gebruik te maken van de unieke eigenschappen van siliciumdioxide, met andere woorden kwarts. Deze stof was al bekend, maar werd vooral gebruikt in de elektronica-industrie of om treinwagons te beschermen tegen vandalisme. Keramische coatings zijn uiterst resistent en duurzaam. Bovendien maken zij het lakwerk gladder, wat het onderhoud vergemakkelijkt. De coating moet de lak beschermen tegen krassen en verbleking die kunnen ontstaan door wassen of contact met agressieve stoffen zoals vogelpoep. Het verwijderen van de coating is mogelijk dankzij professionele, intensief schurende stoffen. Toen het product klaar was, was het tijd voor GYEON om zijn debuut op de markt te maken.



Autofotografie interview Amy Shore


Among enthusiasts. The end of the story is not the end of the journey. True passion is the drive.”

GYEON: Hoe ben je in de autofotografie terechtgekomen? AMY: Ik kwam in de autofotografie terecht in 2013, net nadat ik was afgestudeerd aan de universiteit. Fotografie was altijd al mijn hobby geweest, en ik dacht dat ik misschien een beetje geld kon verdienen met het fotograferen van bruiloften! Toen bouwden vrienden van mij een replica van een Ferrari P4, die ik voor hen fotografeerde (alleen omdat ik een mooie camera had) en de foto's gingen viraal. Zo kreeg ik mijn eerste paar klanten voor autofotografie en van daaruit ging het balletje rollen! Ik bezocht ook het Goodwood Revival met mijn vader en de mensen bij Goodwood zagen uiteindelijk die beelden. Het resultaat was dat ze me ook inhuurden om hun evenementen te fotograferen! Het was allemaal heel, heel plotseling. Een artikel van twaalf pagina's met foto's.




Gyeon Experience Center


Er is een plaats in Keulen, Duitsland, waar autoliefhebbers, zowel fervente liefhebbers als de beste professionals, mogen verwachten dat hun dromen uitkomen. Een plek waar entertainment is gecombineerd met een enorme hoeveelheid expertise en waar ervaring samenkomt met innovativiteit. Waar jarenlange research samenkomt met een moderne visie op de toekomst. Het Gyeon Experience Center is een unieke ruimte voor auto detail fans. Het is zo ontworpen dat het geschikt is voor zowel zakelijke besprekingen als een informeel kopje koffie in goed gezelschap. Zo gebouwd dat het aan de hoogste functionele normen voldoet en perfecte omstandigheden biedt om onderzoek te doen en te ontspannen. De primaire functie is echter een inspirerende ruimte te zijn voor geweldige, eindeloze gesprekken over auto's en het detail-hart van Europa te worden. Het Center verbaast met geurige koffie, comfortabele fauteuils en op maat gemaakt meubilair. Een ongelooflijke detailstudio met apparatuur van wereldklasse, waar de echte magie gebeurt. Maar ook veel automodellen en automagazines. Het Centrum is gebouwd om positieve associaties op te roepen en het gevoel van zelfontplooiing en zelfrealisatie te creëren.

Een artikel van 10 pagina's met foto's.


Colour Vintage Ferrari Mountains


“The destination of your journey is not a place you're going to. It is a new perspective which you're looking at the world with.”


Het begin van auto detailing

Detailing was er al voordat de auto was uitgevonden. In 1800 in Bischofsheim, Duitsland, werd vet gebruikt om het lakwerk van rijtuigen en koetsen te conserveren. Dat was het begin van detailing.


Van apotheker naar detailing klassieker, 1930

In de jaren dertig richtte Hans Anwander in zijn familieapotheek in Zürich een laboratorium in. Daar experimenteerde hij met natuurlijke was, tegenwoordig bekend als Swissvax.


1900, Simonizing, betekent detailleren

George Simons creëerde in 1900 carnaubawas, een product om de carrosserie te onderhouden. Simoniz waxen en polish (wax en polijstmiddel ineen) waren zo effectief en populair dat de naam van de maker het synoniem van detailing werd. ‘Simoniseren’ is een term die in België nog veel gebruikt wordt voor het wegwerken van lichte krassen en tegelijk in de wax zetten.



1944, de eerste vloeibare wax

In 1944 kwam de eerste vloeibare wax in flessen op de markt. Je kent het nog steeds als ‘Turtle Wax', en de naam staat symbool voor de gladheid van de lak die het product geeft.


1960, Onvrijwillige held

PPF (paint protection film), werd uitgevonden door het bedrijf 3M om te voldoen aan de behoeften van het Amerikaanse leger in de oorlog in Vietnam. De folie was bedoeld om de rotor en andere kwetsbare onderdelen van helikopters te beschermen. Nu beschermt het ook auto’s tegen vervuiling en steenslag.



A cliché, firmly grounded in reality


“Detailing is an underestimated, and often extremely demanding job. It requires patience, incredible attention to detail and the stamina of a professional athlete.”


1970, Cyclo USA creëerde hun tweekoppige orbitale polijstmachine

Mechanisch gereedschap heeft ook de geschiedenis van het detailen beïnvloed. In 1970 creëerde het bedrijf Cyclo USA hun legendarische tweekoppige orbitale polijstmachine om lak te corrigeren.


1990, Micro-macro uitvinding

Een Zweedse uitvinding genaamd microvezel vervangt met succes de bekende zeemleer. Het is duurzaam, maakt beter schoon en het is veiliger voor de lak!


Flash Q2 Tire Q2 Booster Q2


First ever ceramic coating designed with outdoor use in mind. First ever tire protectant with SiO2. Fluorine based reactive top coat that changes surface tension”


Klei, Claybar 2000

De Japanse claybar was een andere baanbrekende /uitvinding. Dankzij de stevigheid van de klei en het smeermiddel, verwijdert het product hardnekkige vervuiling zoals teer, boomsap, en andere verontreiniging van lakwerk.


Heden, keramische coatings

Het nieuwe millenium is het tijdperk van de technologie voor auto detailing. Veel bedrijven experimenteren met keramische SiO2 en SiC coatings die een zeer actieve, langdurige bescherming voor je auto bieden.




0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page